ردیاب بسیار کوچک قیمت دستگاه ردیاب ردیاب مخفی کوچکترین ردیاب دنیا ردیاب شخصی مخفی

به گزارش پیشگامان صنعت طاها ، همان طور که می دانید تمام ردیاب ها قابلیت نصب سیمکارت دارند و انتخاب سیم کارت ها از مهمترین بخش های ردیاب محسوب می شود.یک سیم کارت مناسب باید پوشش دهی شبکه خوب و قابلیت تماس داشته باشد و همچنین یابد به هزینه های استفاده از سیم کارت هم توجه ویژه داشت.در مورد تمام ویژگی هایی که یک سیمکارت خوب باید داشته باشد را این مقاله به طور کامل برای شما شرح داده است.

میدانیم که برای استفاده از ردیاب‌ها (خودرویی- اشیاء و یا پرسنلی) می‌بایست سیم‌کارت تهیه شود. این سیم‌کارت‌ها می‌باید دارای بستر فعال GPRS باشد و البته استفاده از این بستر هم با هزینه اقتصادی همراه می‌باشد.بنابراین انتخاب و استفاده از سیم‌کارت یکی از پارامترهای مهم در نرخ بازگشت سرمایه(ROI) در پروژه های تجهیز ناوگان خودرویی به سامانه‌های مدیریت هوشمند ناوگان می‌باشد. بر همین اساس مشتریان می‌باید برخی پارامترها را را در نظر داشته باشند.

پارامترهای انتخاب سیم کارت مناسب برای ردیاب

۱٫ پوشش‌دهی شبکه:

این پارمتر مهمترین وجه انتخاب سیم‌کارت می‌باشد که لازم است از فروشندگان منطقه‌ای اپراتورها سوال شود.. مشتریان باید توجه داشته باشند اپراتور و سیم‌کارتی را انتخاب نمایند که بیشترین پوشش‌دهی را در نقاط تردد خودروهای موردنظر داشته باشد. فارغ از هزینه‌های خرید و استفاده از سیم‌کارت، عدم پوشش‌دهی مناسب سیم‌کارت (اعم از SMS و GPRS)، منجر به عدم ارسال لحظه به لحظه موقعیت و شرایط عملکرد خودروها می‌شود و ویژگی آنلاین بودن سامانه به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

۲٫ طریقه پرداخت هزینه‌های استفاده:

در صورت توانایی مدیریت و شارژسیم‌کارت توسط مشتری، می‌توان از سیم‌کارت‌های اعتباری به عنوان بهترین انتخاب نام برد البته این نوع سیم‌کارت‌ها برای ناوگان با تعداد خودروی محدود مناسب و مطلوب است. اما در صورت دارا بودن تعداد خودروهای بالای ۱۰ عدد، انتخاب و استفاده از سیم‌کارت‌های دائمی برای مدیریت میزان استفاده و شارژ سیم کارت، بهترین گزینه خواهد بود زیرا قبوض این‌سیم‌کارت‌ها به آدرس شما خواهد آمد و به راحتی می‌توانید هزینه‌های استفاده از سیم‌کارت را پرداخت نمایید و نگران اتمام شارژ آن نخواهید بود.

۳٫ قابلیت تماس و صحبت با سیم کارت:

یکی دیگر از پارامترهای انتخاب نوع سیم‌کارت، داشتن قابلیت صحبت کردن (سیم کارت‌های معمولی) با سیم کارت است و این که تنها از قابلیت دیتای اپراتورها (سیم کارت دیتا) استفاده خواهد شد.در برخی موارد دیده می‌شود سیم کارت های دیتا مناسب‌تر به نظر می‌رسند اما باید توجه داشت یکی از راه های کنترل عملکرد ردیاب‌ها، استفاده از تماس تلفنی با ردیاب است و در صورت بوق داشتن برخی احتمالات از حالات خرابی ردیاب‌ها رد می‌شود. اما ردیاب‌های مجهز به سیم‌کارت دیتا را نمی‌توان بدین روش تست و کنترل نمود و در بسیاری از اوقات نیاز به بازبینی حضوری و یا راه‌اندازی مجدد (Restart) ردیاب می‌شود.

۴- هزینه‌های استفاده از سیم‌کارت:

مشتریان و علاقه‌مندان استفاده از این سامانه باید دقت نمایند، هزینه‌های ارسال و دریافت SMS و هزینه‌های ارسال دیتا (GPRS) نیز بسیار حایز اهمیت است. باید توجه داشته باشید اپراتوری انتخاب نمایید که کمترین هزینه را برای استفاده از دیتا و SMS دریافت نماید. البته طبق آخرین تغییرات، تعرفه اپراتورها یکسان شده اند اما استفاده از طرح‌های مختلف و شیوه‌های ارائه بسته دیتا و… را مد نظر داشته باشید تا کمترین هزینه را به همراه داشته باشد.

۵- شبکه‌های خصوصی انتقال اطلاعات (APN):

در صورتی که ملاحظات امنیتی برای انتقال اطلاعات دارید حتماً از روش‌های امن مانند شبکه‌های خصوصی انتقال دیتا یا همان APN استفاده نمایید. در این صورت اپراتور باید امکانات خاصی در اختیار شما قرار دهد که اطلاع از سیم‌کارت‌ها به صورت مستقیم بر روی سرور شما انتقال یابد. در صورتی که چنین ملاحظاتی دارید حتماً باید اپراتور سیم‌کارت‌ها، شبکه APN را در اختیار شما قرار دهد زیرا در غیر این صورت انتقال اطلاعات با ریسک همراه خواهد بود.

منبع:  http://www.pstaha.com/fa/Article/item/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%20%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/52/%DA%86%D9%87%20%D8%B3%DB%8C%D9%85%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%20%DA%A9%D9%86%D9%85%D8%9F

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.