بهترین سرویس سیستم ردیابی هوایی با نمایش لحظه ای تمامی پروازها - جهان ردیاب

بهترین سرویس سیستم ردیابی هوایی با نمایش لحظه ای تمامی پروازها :

به گزارش مجله اینترنتی گیلار ، بسیاری از افراد زمانیکه یکی از اعضای خانواده آن ها قصد دارد از طریق پرواز هوایی به سفر برود دچار استرس می شوند. به عبارت دیگر چون اطلاعاتی از پرواز مورد نظر و چگونگی وضعیت هواپیما در مسیر را ندارند، همین امر موجب نگرانی آن ها می شود.

برای حل این مشکل، Flightradar24 یک راه حل عالی است. این سرویس ردیابی هوایی به شما اجازه می دهد تا بتوانید به طور لحظه ای از هواپیمای مورد نظر خود اطلاعات کاملی به دست آورید. در این مقاله به معرفی سایت Flightradar24 و نحوه کار آن با شما همراه هستیم.

بهترین سرویس سیستم ردیابی هوایی با نمایش لحظه ای تمامی پروازها :

Flightradar24 چیست؟

Flightradar24 یک سرویس ردیابی هوایی جهانی سوئدی است که می تواند اطلاعاتی در مورد تمامی هواپیما های موجود در سرتاسر آسمان کره زمین از جمله ایران را در اختیار شما قرار دهد. از طریق سرویس اینترنتی این ردیاب جهانی شما می توانید اطلاعات پرواز مربوط به تمامی هواپیماهای واقعی را بر روی نقشه ببینید، این اطلاعات شامل مبدا، مقصد، شماره پرواز، انواع هواپیماها، وضعیت هواپیماهای در حال پرواز، ارتفاعات، سرعت، زمان رسیدن به مقصد و … است. این سیستم ردیابی جهانی این داده ها را از منابع مختلف جمع آوری می کند.

Flightradar24 چیست؟ - جهان ردیاب
Flightradar24 چیست؟ – جهان ردیاب

Flightradar24 چگونه کار می کند؟

نحوه کار FR24 به این صورت بوده و اطلاعات استفاده شده در سرویس ردیابی هوایی از طریق یک سیگنال منحصر به فرد برای شناسایی موقعیت هواپیمای مورد نظر از سیستم موقعیت یابی GPS کمک می گیرد. این سرویس اینترنتی ردیابی اطلاعات مورد نظر را به صورت زیر دریافت می کند.

  1. یک هواپیما موقعیت خود را از یک ماهواره ناوبری GPS دریافت می کند.
  2. یک فرستنده ADS-B در هواپیما یک سیگنال شامل مکان و سایر اطلاعات را ارسال می کند.
  3. سیگنال حاوی اطلاعات توسط گیرنده های متصل به FR24 جمع آوری می شوند.
  4. گیرنده اطلاعات را از طریق سیگنال رادیویی به Flightradar24 انتقال می دهد.

اطلاعات منتقل شده به flightradar24.com با استفاده از روش های اختصاصی مربوط به تحلیل اطلاعات ردیابی شده، نمایش داده می شوند.

چگونه می توانیم از Flightradar24 استفاده کنیم؟

این سرویس ردیابی هوایی اطلاعات پرواز را به طور مستقیم با استفاده از تکنولوژی ADS-B از هواپیما دریافت می کند و شما می توانید از طریق نصب نرم افزار مربوط به سایت Flight24 بر روی تلفن همراه خود به طور لحظه ای در جریان پرواز هواپیمای مورد نظرتان قرار بگیرید. شما می توانید با مراجعه به سایت Flight24 آخرین نسخه رایگان نرم افزار آن را دانلود کرده و با استفاده از آن اطلاعات مربوط به تمامی پروازهایی که در دنیا اتفاق می افتد را دریافت کنید، حتی پروازهای که در نزدیکی شما رخ می دهند! برای مثال شما می توانید تلفن همراهتان را رو به آسمان بگیرید و پرواز هایی را که هم اکنون در هوا هستند را با مشخصات کامل مشاهده کنید.

هنگامی که یک هواپیما دچار سانحه هوایی شود، تعداد بیننده های عمومی و حتی گاهی تیم های تحقیقاتی برای دریافت اطلاعات از سایت درباره هواپیمای مورد نظر بسیار زیاد می شود. در واقع Flightradar24 با ارائه جزئیات دقیقه به دقیقه از وضعیت هواپیمای دچار سانحه به بسیاری از رسانه هایی که آماده گزارش هرگونه مسائل مربوط به هواپیما هستند، کمک می کند.

چگونه می توانیم از Flightradar24 استفاده کنیم؟ - جهان ردیاب
چگونه می توانیم از Flightradar24 استفاده کنیم؟ – جهان ردیاب

همچنین شما میتوانید از طریق لینک های زیر می توانید برنامه Flightradar24 بهترین سرویس سیستم ردیابی هوایی را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و از تمامی امکانات آن بصورت رایگان بهره مند شوید:

برای دانلود نسخه اندروید از گوگل پلی اینجا کلیک کنید

برای دانلود نسخه iOS از اپ استور اینجا کلیک کنید

ADS-B چیست؟

در حال حاضر اکثر هواپیماهای مدرن از بهترین سرویس سیستم ردیابی هوایی و تکنولوژی ADS-B استفاده می کنند. ADS-B یک سیستم ردیابی هوایی نسبتا پیچیده و بسیار پیشرفته است که خلبانان می توانند با استفاده از آن از آخرین به روز رسانی های آب و هوا و یا سایر اطلاعات مربوط به پرواز خود مطلع شوند. جالب است بدانید هر وضعیت خارج از محدوده پرواز نیز با استفاده از ADS-B  قابل ردیابی است. این سیستم ردیابی وابسته به سیستم موقعیت یاب GPS  است و با کمک آن کار می کند.

چه کسانی از Flightradar24 استفاده می کنند؟ - جهان ردیاب
چه کسانی از Flightradar24 استفاده می کنند؟ – جهان ردیاب

مردم به دلایل مختلفی FR24 را دنبال می کنند. بعضی ها از آن به عنوان سرگرمی استفاده می کنند و عده بسیار زیادی هم برای این که در جریان مسیر پرواز عزیزان خود قرار بگیرند، آن را به کار می برند. این سرویس ردیابی هوایی یک برنامه بسیار خوب و دقیق برای علاقه مندان به خلبانی و پرواز هم می تواند باشد.

مایکل رابرتسون، یکی از بنیان گذاران FR24، در یک مصاحبه اخیر خود در هفته هوانوردی گفت که گیرندگانش تقریبا ۱۰۰ درصد از اروپا و آمریکای شمالی بوده. ۸۰-۹۰ درصد از مردم آمریکای جنوبی نیز ازاین سرویس استفاده می کنند و پوشش آن در آسیا نیز سریعا در حال رشد است. در حال حاضر FR24 به بررسی برنامه های مختلف برای ارائه پوشش های اقیانوس شناسی پرداخته است. این پوشش ها شامل قرار دادن فرستنده هایی برای دریافت اطلاعات از خلبانان دریایی و کسب منابع داده های ماهواره ای از آن ها است.

منبع : https://gilar.ir/blog/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.