حصار جغرافیایی یا Geofence چیست ؟ - جهان ردیاب

به گزارش سایت اینترنتی گیلار ، نقش ردیاب ها در زندگی انسان روز به روز پررنگ تر می شود. از این رو آشنایی با انواع سیستم ها و ابزارهای ردیابی به داشتن زندگی بهتر کمک می کند. در این مقاله به بررسی مفهوم یکی از ابزارهای ردیابی به نام حصار جغرافیایی یا geofence و کاربرد و اهمیت آن می پردازیم.

ژئوفنس ( Geofence ) چیست؟

ژئوفنس ( Geofence ) یا حصار جغرافیایی یا حصار الکتریکی یک ابزار مهم و کاربردی با هدف مدیریت هوشمند تنظیم شده است. به عبارت دیگر ژئوفنس یک محدوده فضای مجازی را روی یک منطقه جغرافیایی واقعی تعیین می کند و یکی از ابزارهای ردیابی بسیار کاربردی با استفاده از سیستم موقعیت یاب جی پی اس یا فرکانس های رادیویی است که از طریق ناحیه بندی محدوده ای خاص در زمینه های مختلفی مانند حفاظت از دارایی‌ها و نظارت بر افراد و… به شرکت ها و یا حوزه های ناوگان و حمل و نقل کمک های زیادی می کند.

حصار جغرافیایی یا Geofence چیست ؟ - جهان ردیاب
حصار جغرافیایی یا Geofence چیست ؟ – جهان ردیاب

نحوه کار با ژئوفنس چگونه است؟

فرض کنید شما مدیر یک شرکت فروش هستید و مایلید از رفت و آمد بازاریاب شرکت خود در محدوده ای که او باید کالاهای شرکت را بفروشد، مطلع باشید.

در ابتدا شما باید یک محدوده جغرافیایی را در برنامه ژئوفنس خود که روی تلفن همراه شما نصب است رسم کنید. این محدوده می تواند به دلخواه شما به شکل های مختلفی مانند دایره، مربع، مستطیل و … رسم شود. بازاریاب شرکت شما هم باید مجهز به یک دستگاه ردیاب باشد که با سیستم موقعیت یابی جی پی اس کار می کند. پس از آن موقعیت جغرافیایی (طول و عرض) او به سرورهای ردیابی شما ارسال می شود. می توانید تمام مسیرهایی را که فرد موردنظرتان در محدوده ای که روی نقشه در تلفن همراهتان رسم کرده اید رفته است را ببینید و از این طریق بر کارهای او نظارت دقیق داشته باشید.

 

نحوه کار با ژئوفنس چگونه است؟ - جهان ردیاب

ژئوفنس دارای یک سیستم هشدار هوشمند است. یعنی هنگامی که کارمند شرکتتان وارد محدوده رسم شده شود و یا اگر از آن بیرون رود، یک هشدار از طریق پیامک یا ایمیل برای شما ارسال می گردد. همچنین شما می توانید برای نظارت بر کار تعداد زیادی از کارمندان شرکت خود از این روش استفاده کنید. این کار باعث می شود تا در پایان هرماه گزارش کاملی از تردد آن‌ها تهیه نمایید که این امر موجب بهبود هر چه بهتر عملکرد آن ها خواهد شد. شرکت‌ها و یا سازمان‌های مختلف با توجه به نیاز خود از ابزار حصار الکتریکی ( Geofence ) برای نظارت بر کارکرد نیرو‌ها، متحرک‌ ها و یا موقعیت اموال خود استفاده می‌ کنند.

نحوه کار حصار جغرافیایی یا geofence در سیستم ردیابی کودکان :

کاربرد حصار جغرافیایی یا geofence تنها برای سیستم شرکت ها و حوزه های کاری و اداری نیست. شما می توانید برای موارد شخصی تر هم از این ابزار ردیابی استفاده کنید. به عنوان مثال اکثر سیستم های ردیابی کودکان هم از ژئوفنس استفاده می کنند. شما می توانید با استفاده از حصار الکتریکی از لحظه ی ورود و خروج فرزندتان از مکانی خاص مطلع شوید.

سیستم ردیابی geofence در ردیابی کودکان - جهان ردیاب
سیستم ردیابی geofence در ردیابی کودکان – جهان ردیاب

فرض کنید محدوده ی مورد نظر خود را مدرسه انتخاب کرده اید. اگر فرزندتان از مدرسه خود خارج شود، حصار الکتریکی با دریافت سیگنال های ردیابی از ماهواره های سیستم جی پی اس یا فرکانس رادیویی در آن منطقه، یک هشدار برای شما ارسال می گردد.

منبع : https://gilar.ir/blog/

5 پاسخ به “حصار جغرافیایی یا geofence چیست ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله ممکن هست
      البته برای ردیاب هایی که خودشون اسپیکر دارند (ارتباط دوطرفه دارند)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.