به گزارش مجله اینترنتی گیلار ، سیستم ردیابی هوایی چه نام دارد ؟ ردیاب ها در دنیای امروز ما کاربرد های زیادی دارند. وقتی یک هواپیما سقوط می کند و یا پس از یک سانحه هوایی گم می شود، چه باید کرد؟ امروزه از طریق سیستم ردیاب ماهواره ای می توانیم از مفقود شدن هواپیماها جلوگیری کنیم. یکی از کاربرد های ردیاب، استفاده از آن در صنعت هواپیما سازی است. از سیستم ردیاب خودکار هوایی برای هدایت و پیدا کردن هواپیماهای گم شده استفاده می شود.

سیستم ردیابی هوایی چه نام دارد ؟

به سیستم ردیابی هواپیما ای ال تی ( ELT ) می گویند. این سیستم ردیابی در تمام هواپیماهای مسافربری وجود دارد و استفاده از آن در صنایع هواپیمایی الزامی است. ردیاب ای ال تی در انتهای هواپیما در راستای محور افقی نصب شده و به سیستم هواپیما وصل است. علت نصب این مکان یاب هوایی در قسمت انتهای هواپیما این است که به هنگام سقوط، این بخش دست نخورده باقی می ماند، در نتیجه به ردیاب آسیبی وارد نمی شود. بر اساس استاندارد ردیاب هوایی، مکان یاب ( ELT ) هر سی روز یکبار باید تست شود و سلامت آن مورد تایید قرار گیرد. این ردیاب هوایی با باتری کار می کند و قابل شارژ است، در صورت خرابی باتری هم باید آن را تعویض کرد.

سیستم ردیابی هوایی چه نام دارد ؟ - جهان ردیاب
سیستم ردیابی هوایی چه نام دارد ؟ ( ELT ) – جهان ردیاب

مانند تمام ردیاب های دیگر این مکان یاب هوایی دارای مبلغ بسیار ناچیز آبونمان است که اگر شرکت هواپیمایی مورد نظر از پرداخت به موقع آبونمان چشم پوشی کند، کلیه خدمات دریافتی این ردیاب از سمت ردیاب ماهواره ای مرجع قطع خواهد شد.

نحوه ی کار ای ال تی ( ELT ) چگونه است؟

 

نحوه ی کار سیستم ای ال تی ( ELT ) چگونه است؟
نحوه ی کار سیستم ای ال تی ( ELT ) چگونه است؟

فرض کنید یک هواپیما دچار سانحه شده است، به طور خودکار زمانی که ضربه ای به هواپیما وارد شود ای ال تی ( ELT ) بلافاصله فعال می شود. این سیستم مکان یاب به سرعت سیگنال های موقعیت مکانی هواپیما را از ردیاب های ماهواره ای دریافت می کند و هم به هواپیماهایی که از بالای هواپیمای سانحه دیده در محدوده ای معین می گذرند و هم به سیستم ردیاب ماهواره ای مرجع ارسال می نماید.

منبع : https://gilar.ir/blog/

3 پاسخ به “سیستم ردیابی هوایی چه نام دارد ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.