بهترین ردیاب ردیاب ردیاب مخفی ردیاب شخصی مخفی ردیاب ارزان

با توجه به گزارش سایت ردیابان ، جهت پیشگیری از گم شدن در کویر ( که امروزه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است ) می توانید یک ردیاب و یا جی پی اس نصب کنید و به راحتی و خیالی آسوده به سفر خود ادامه دهید.این ردیاب این قابلیت را دارد که هنگام طوفان و یا نامساعد بودن هوا هشدار دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی کویر گردی با جی پی اس به این مقاله که برای درک بیشتر شما نوشته شده ، توجه کنید.

امروز قصد داریم تا در این مطلب، مزایای کویر گردی با جی پی اس را به شکلی مختصر و مفید برایتان توضیح دهیم. کشور ما از طبیعتی شگرف بهره می برد به طوریکه در شمال کشور جنگل های انبوهی را می بینیم که سرسبزی و زیباییشان در دنیا شهرت دارد. و همچنین در مرکز ایران، کویر هایی دارد که آنها هم دارای ویژگیهای منحصر به فردی در در جهان هستند. به این ترتیب می توان گفت یکی از خاص ترین طبیعت ها را در دنیا، ایران دارد که متشکل از اقلیم های مختلفی می باشد.

بهترین ردیاب ردیاب ردیاب مخفی ردیاب شخصی مخفی ردیاب ارزان
کویر گردی با جی پی اس.جهان ردیاب

و اما امروزه در کشور ما تورهای کویر گردی روز به روز در حال افزایش است. و همچنین خیلی از علاقه مندان به کویر خودشان به همراه خانواده یا دوستان و یا حتی به تنهایی به کویر سفر می کنند. اما باید این را دانست که در عین حال که کویر زیباست، می تواند تا حدودی خطرناک هم باشد.

از این جهت می گوییم خطرناک که اگر با کویر مورد نظر و مسیرهای آن آشنایی کافی نداشته باشید به راحتی در کویر گم می شوید. و بعد از مدتی پیاده روی یا رانندگی، مبدا و مقصد خود را گم کرده. معمولا در تورهای کویرگردی از تور لیدر هایی استفاده می کنند که کاملا به کویر و مسیر آشنا هستند. این افرا معمولا بومی هستند. و اما بهترین روش ممکن برای جلوگیری از گم شدن در کویر، کویر گردی با جی پی اس می باشد.

کویر گردی با جی پی اس چیست؟

کویر گردی با جی پی اس می تواند استرس گم کردن سفر را به حد اقل برساند. البته بدون استفاده از جی پی اس و با استفاده از نقشه و قطب نما هم می توان مسیریابی و ناوبری را انجام داد اما استفاده از GPS خطا در محاسبات را به صفر می رساند. به همین دلیل هم استفاده از جی پی اس در تپه ها و شن زار های وسیع کویر الزامی محسوب می شود. و با مشخص کردن نقاط مختلف با استفاده از جی پی اس می توانید دغدغه رفتن به مکان های خاص را در کویر کاهش دهید. در صورت نامساعد شدن هوا مانند آمدن باران و طوفان شن که به وسیله آنها علائم زمینی تا حدودی از بین می روند، مسیریابی حتی برای تورلیدر ها و بومیان منطقه هم به شذت سخت می شود. و مشخص است که در صورت استفاده از جی پی اس این خطرات به کلی از بین می رود و استرس گم کردن مسیر هم همچنان از بین می رود. و بنابراین می توانید با خیال راحت از سفر خود لذت ببرید.

سیگنال های جی پی اس بسیار قوی هستند و شرایط بد جوی از قبیل باران و برف و تگرگ تاثیر بدی نمیگذارد. البته این در شرایطی است که دستگاه جی پی اس قادر به برقرار کردن ارتباط با ۳ ماهواره در بالای سر خود باشد. بنابراین استفاده از GPS در غارها و جنگل های انبوه توصیه نمی شود.

قابلیت های GPS که در کویر مفیدند

دستگاه های GPS انواع و مدل های مختلفی دارند. ولی در کل ساختار یکسانی دارند و دارای اصطلاحات مشترک می باشند. صفحه اصلی GPS گارمین مدل eTrex Summit را در تصویر زیر می توانید ببینید. در صفحه Sky View ، موقعیت ماهواره ها و قدرت سیگنالهای دریافتی از آنها را می توانید ببینید. در قسمت Map ، موقعیت مکانی خود و نقاط مورد نظر و یا مسیر طی شده، قابل مشاهده است. در صفحه Pointer ، جهت حرکت بهمراه سایر اطلاعات جغرافیایی بیان می شود. در صفحه Trip Computer ، سایر اطلاعات سفر مثل زمان و سرعت و… و در صفحه Elevation ، اطلاعات مربوط به ارتفاع و در صفحه Menu ، تنظیمات دستگاه و داده ها ، قابل بررسی می باشد.

منبع: https://radyaban.com/blog/%DA%A9%D9%88%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%DB%8C-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B3/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.